Laevamudelistid kogunevad Pilkuse järvele

7.-8. mail 2016 toimuvad Otepää vallas, Pilkuse järvel raadio teel
juhitavate kestvussõidu paatide rahvusvahelised võistlused „Tamme Karikas“.

See oli täpselt 10 aastat tagasi, kui laevamudelistide aktivistid Eesti
Tehnikaspordi Liidu toel rajasid Pilkuse järve äärde, järve kohale kõrguva
tamme alla (sellest ka võistluste nimi) võistlussilla. Ehitusel olid abiks
ka sõbrad Lätist – selle ala harrastajad.

Sellest ajast alates on aastas kord või kaks seal raadio teel juhitavate
paatide võistlusi läbi viidud. Traditsiooniliselt on olnud see hooaja
avavõistlus Baltikumis, nii ka seekord.

Tänu looduskaunile kohale ja heale organiseerimisele on „Tamme Karikas“
võistlus, kuhu tulevad kohale nii naaberriikide selle ala parimad kui ka
kaugemate riikide esindajad. Alati on külalisteks olnud lätlased, viimastel
aastatel leedukad ja valgevenelased, käinud on ka soomlased. Seekord ootame
külalisi lisaks Venemaalt ja Norrast. Tase on kõrge – osalevad piloodid, kes
on maailma meistrivõistlustel saanud medaleid ja pääsenud finaalidesse.

Kestvussõidu mudelid võistlevad ristkülikukujulisel võistlusrajal mõõtudega
100 x 50 meetrit, mille tagasirgel on lisaks sirge, keskel 10 meetrit raja
sissepoole nihutatud poi, nii et tekib M tähele sarnane võistlustrass.

Peale mootorite soojendamist tuleb mootorid seisata, et need stardisignaali
kõlades taas käivitada ja asuda võistlusringe läbima. Sõiduaega on 20
minutit. Tehakse kaks sõitu, millest parim läheb arvesse. Kui paadiklassis
on võistlejaid rohkem kui 13, sõidetakse kahes grupis ning võitja
selgitatakse finaalsõidus kuhu pääseb 12 parimat.

Juhtub sõidu ajal paat seisma jääma või ümber minema, toob päästemeeskond
paadi sillale ning võistleja võib selle taas sõidukorda seada ja sõitu
jätkata.

Võisteldakse paadiklassides mis on varustatud kas 3,5 ; 7,5 ; 15
kuupsentimeetrise silindrimahuga „nitro“ mootoritega või 27 ; 35
kuupsentimeetriliste bensiinimootoritega. Võimsamates paadiklassides
ulatuvad kiirused kuni 100 km/h.

Sel aastal korraldame uuendusena võistluse vabaklassis, kus ainsaks
piiranguks on paadi pikkus, mis ei tohi ületada 1,5 meetrit. Paat võib olla
varustatud ükskõik millise sisepõlemis – või elektrimootoriga. Sõiduaeg
neli minutit. Nii, et need, kellel on kodus mõni raadio teel juhitav
mootorpaat, mida soovitakse proovile panna, on oodatud osalema.

Treeningsõidud algavad laupäeval 7-ndal mail kella 10.00, võistlussõitude
algus kell 12.00

Et kaugemad osalejad aegsasti koduteed alustada saaksid on pühapäeval
võistluste algus kell 9.00.